miercuri, 18 iunie 2014

Podoaba mea capilara si istoricul ei: ombre, rosu nebun, brunet si altele...

Am vazut ca in ultimele luni e isterie cu stilul ombre, inteleg de ce, doar l-am purtat si eu un an si l-am iubit, desi eu imi schimb culoarea parului destul de des. Unele dintre voi mi-au adresat intrebari legate de metodele de obtinere si ingrijire a parului vopsit in stil ombre, de aceea am decis sa scriu acest articol. WARNING: urmeaza un articol cu multe poze! Va voi arata prin ce a trecut podoaba mea capilara si inainte de stilul ombre, la sfarsitul articolului veti intelege de ce fac asta.
Culoarea naturala a parului meu este un saten-cenusiu superb de care mi-e foarte dor, nu l-am mai vazut de ani buni si tare mi-as dori asta! Pana la 14-15 ani, mama mi-a tuns doar varfurile foarte putin, voia ea neaparat sa am parul lung, cred ca podoaba mea capilara avea aproape un metru iar ea tot l-ar mai fi lasat sa creasca... Problema este ca in perioada aia se purta parul scurt iar eu sufeream pentru ca eram singura fetita cu parul foarte lung. Fraiera! :) Fraiera! Fraiera! Fraiera! Imaginati-va un par lung, des, drept, sanatos, saten-cenusiu. Nu stiu cum vi-l imaginati voi, dar eu mi-l amintesc superb.  La 14-15 ani (deja aveam buletin, eram rebela) am intrat in primul salon si am cerut sa fiu tunsa pana la umeri. Si nu oricum, ci "in scari si franjuri". Mi l-a facut mai mult franjuri decat in scari. Daca tot am o tunsoare naspa, macar culoarea sa fie frumoasa, nu? Peste inca vreun an m-am gandit eu ca mi-ar sta beton blonda. Ce-as mai certa-o pe Ica de la varsta aia... Nu mi-a iesit blond, mi-a iesit un auriu oribil, dar nu stiu ce-ar fi fost mai rau. Ma rog, in acei doi ani, parul meu a suferit (chiar a suferit) o gramada de transformari: tunsori, decolorari, vopsiri. Sa nu va mai spun ca descoperisem si placa de par! Pe la 17 ani aveam parul vopsit brunet, pana la barbie, desi parul meu creste foarte repede, cam doi centimetri pe luna. Nu stiu ce mi-a fost, dar l-am lasat sa se odihneasca mai bine de un an, fara vopsit, fara tuns. Va arat cateva poze din perioada aceea. Nu ma machiam rau cu Ruby Rose, nu? :)))
Mi-e cam rusine cu poza asta, dar na... :D
De cand aveam 15 ani, parul meu nu a mai fost mai lung decat in poza asta. Apoi m-am gandit eu ca parul meu e prea lung, prea sanatos si prea negru, asa ca ar suporta cu usurinta niste schimbari. Mare greseala. Inca o mare greseala dintr-o serie foarte lunga de greseli.

M-am decolorat singura, acasa, dar sincer mi-a placut ce mi-a iesit. :)) Tot un fel de ombre, am pe-acolo niste nuante pe care n-am mai reusit sa le obtin nici la salon. Apoi m-am facut blonda, mi-am ars parul groaznic si a trebuit sa ma tund.
Ziceam ca a trebuit sa ma tund...sa ma vopsesc roscata nu era obligatoriu, dar am facut-o oricum. In poza asta m-am tuns singura intr-o noapte, cand am realizat cat de ars este parul meu. A doua zi am mers la salon si m-a tuns asa:
Bob. Foarte scurt, cica sa-l indrepte. Adica eu m-am tuns stramb? Tot bob m-am tuns si eu. :D Daca vi se pare ca se schimba nuanta de rosu de la o poza la alta, nu vi se pare, chiar am incercat foaaarte multe nuante in perioada aia, ma vopseam DE DOUA ORI PE SAPTAMANA. DA! Nu, nu sunt cheala. Nu, nu imi cade parul deloc. Uneori foloseam nuantator, alteori vopsea. La salon, acasa, cu amoniac, fara amoniac, rosu sa fie! Am uitat sa va spun, desi presupun ca v-ati dat seama... Rosul asta te cam tampeste, vrei o nuanta tot mai intensa. Cel putin asa a fost in cazul meu. Am o gramada de poze cu o gramada de nuante, dar nu are rost sa pun mai multe. Atunci chiar am inspirat cateva fete sa devina roscate. :)) De-aici a urmat inca o perioada in care parul meu nu mai reusea sa creasca. De ce? Cand crestea nu il mai voiam bob, il voiam drept, cat se poate de drept, cand crestea drept, il voiam bob. Da, stiu.
Anul trecut, cam pe vremea asta, s-a intamplat minunea! Marea mea problema din ultimii ani a fost ca nu ma puteam impaca cu gandul ca nu imi sta bine blonda. Am ochii albastri, n-ar trebui sa arat ca Barbie daca ma vopsesc blonda? Nici macar daca ma mai bronzez putin? Nici macar daca mi se curata tot bronzul? Nici macar daca e o nuanta mai cenusie? Am tot negociat cu mine, voiam neaparat putin blond, visam eu la niste nuante, dar niciodata nu eram multumita de rezultat, iar clasicele suvite blonde nu mi-au placut niciodata, doar femeilor elene le vin bine. Am mers la un salon si am negociat cu doamna  hairstylist care se ocupa de podoaba mea capilara. Vreau castaniu, dar cenusiu, dar roscat, dar portocaliu, dar blond cenusiu, dar.. A inteles ce vreau, a combinat vreo 4 nuante de vopsea, a muncit vreo patru ore si a iesit asta:
A luat fiecare suvita in parte si a vopsit radacinile in aramiu iar varfurile in...nuanta aia de blond. Afacerea asta a costat vreo 400 de lei daca-mi aduc bine aminte.
Initial nu prea mi-a placut, mi se parea ca e prea...portocaliu. Acum, cand ma uit la poze, imi place foarte mult.
Blondul nu era foarte vizibil de la distanta, dar de aproape imi place cum arata. In sfarsit aveam si eu putin blond in par. Eram multumita! Nu va mai spun cate complimente am primit! De la femei, nu stiu barbatii de-astea. Poate lor chiar le displacea. O gramada de cunostinte s-au vopsit asa, altele nu au fost la fel de indraznete si s-au vopsit roscate. Nu treceam neobservata. ORIUNDE mergeam, aproape toate femeile imi puneau intrebari legate de culoarea parului si il admirau. Bine, secretul e sa te coafezi, eventual cu peria si feohnul, nu cu placa. Daca esti ciufulita sau il tii prins in coc, te-ai vopsit degeaba. Am "scapat" de complimente cand am inlocuit aramiul de la radacini cu un saten cenusiu. Era mai cuminte, mai natural, nu mai atragea atentia atat de tare.
Nu am o poza din perioada aia, de fapt nici eu nu mai stiu cand/ce nuante am avut. Port ombre de un an, iar in perioada asta am jonglat cu o gramada de nuante de saten, roscat, aramiu la radacini, si inca o gramada de nuante de blond la varfuri: mai aurii, mai argintii.
Voi, prietenii mei de pe Facebook, v-ati dat seama ca eu port ombre abia in primavara asta, cand am postat un tutorial de machiaj. Nu ma mai puteam ascunde. :D Intre timp parul meu a crescut destul de mult, la fel si portiunea de par blond.
Va mai las cateva poze

Dupa cum vedeti, nuantele se tot schimba, iar blondul este mai vizibil sau mai putin vizibil, in functie de coafura. Despre ingrijire ce sa va zic? Este, intr-adevar, putin mai dificil de ingrijit decat parul vopsit intr-o singura culoare, dar nimic de speriat. Eu m-am vopsit de multe ori singura in perioada asta si n-am facut nicio boacana. Trebuie sa aplicati vopseaua rapid, ca ambele nuante sa aiba timp sa actioneze, sau le puteti vopsi pe rand: saptamana asta radacinile, saptamana viitoare varfurile. Daca va doriti sa incercati stilul ombre, va recomand sa mergeti la un salon pentru prima data, mai ales daca este nevoie de decolorare. Apoi puteti reimprospata culorile acasa. Nu sunt paranoica atunci cand vine vorba de ingrijirea parului. Ma rog, imi place sa cred ca nu sunt paranoica niciodata. Folosesc sampon si balsam la fiecare spalare, o masca pe saptamana, iar atunci cand il coafez, folosesc un ser pentru varfuri deteriorate si foarte rar putin fixativ. Parul meu e ascultator, chiar daca l-am torturat atatia ani. Cum il coafez, asa sta trei zile, pana ma spal pe cap din nou, chiar si fara fixativ. Prefer sa il coafez cu peria si feohnul desi uraaaasc sa fac asta, dar de placa m-am lecuit, o folosesc doar in situatii extreme. Urasc sa imi intind parul cu peria si feohnul pentru ca imi obosesc bratele pana finalizez actiunea. Nu folosesc un singur brand pentru ingrijirea parului, desi in ultimii ani am folosit destul de mult produsele Syoss. Folosesc inconstant diverse game de la l'Oreal, Kerastase si altele. Toate bune si frumoase, dar mie mi s-a pus pata rau de tot sa ma vopsesc! Azi, daca se poate! Iar cand mi se pune mie pata, e destul de rau... Cum vreau sa ma vopsesc? Bruneta! Stiu ca peste maxim o luna voi muri de dorul parului meu ombre, voi muri de ciuda gandindu-ma cat de greu imi va fi sa revin la nuantele astea, dar mi s-a pus pata, n-am ce face! Sunt curioasa cum imi sta bruneta acum. Spuneti-mi ceva! Voua cum vi se pare ca imi sta mai bine? Spuneti-mi sa ma vopsesc bruneta, va rooooog! Acum, parul meu arata ca in poza de mai jos. Nu l-am mai vopsit de vreo doua luni. Spuneti-mi voi sa ma vopsesc bruneta, sa am pe cine da vina.
Lasati-mi un comentariu pe blog sau pe pagina mea www.facebook.com/icadatcuMUA

Later edit: S-a produs inevitabilul! :D Brunet cu varfuri cenusii. Ce ziceti? Mai mult poze in curand pe Facebook.
Later edit 2. Brunetul meu nu e chiar brunet.

10 comentarii:

  1. Ce sa zic? M-ai ametit de cap Ica!? Iti statea bine cu toate culorile, nuantele, ombrele, etc. NU te vopsi bruneta, esti nemaipomenita asa cum esti acum, jur!! Eu am facut pace cu vopselele si restul de multisor, iubesc culoarea mea de par, care este si a mierii. Take care hun! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Offff...asa de rau mi s-a pus pata ca nu imi mai place deloc cum imi sta acum. :)) Deloc! Desi stiu ca o sa regret... Si mie imi place culoarea mierii, ma bucur ca tu ai intelepciune de a-ti pastra culoarea naturala, sper sa o am si eu in viitorul apropiat. :)) Cred ca ma voi vopsi cu sampon. :( multumesc pentru comentariu, draga mea. Same there! :* <3

      Ștergere
  2. Sincer Ica? Incercarea moarte n-are,dar eu zic sa stai cuminte...iti sta bine asa cum esti acum :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Mirela! Mie mi s-a pus pata, nu-mi mai place cum sunt acum. :( voi folosi sampon sau nuantator... :*

      Ștergere
    2. Si totusi a iesit ceva :D apropo e ”Mircela” :*

      Ștergere
    3. Am vazut apoi, iarta-ma! Nu am mai auzit acest nume, de-asta m-am gandit automat ca e Mirela. :*

      Ștergere
    4. Nu-i nimic Ica,mi se intampla foarte des :)

      Ștergere
  3. Imi face placere sa vad poze din copiaria oamenilor, mai ales a unor oameni pe care nu i-am mai vazut demult...cat despre culoarea parului, mi-ar placea sa vad cum iti sta cu un castaniu, cu reflexii de ciocolata sau praline...(cred ca tre sa-mi iau o cutie de bomboane)...iti doresc numai bine:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Larisa, draga de tine! :) Si mie imi plac acele nuante despre care vorbesti, dar pe parul meu isi pierd imediat stralucirea si devin banale, am tot incercat. :( Voi mai incerca, parul meu e ceva mai sanatos acum, poate arata si rezista mai bine. Multumesc pentru comentariu, numai bine si tie! :)

      Ștergere
  4. Ultima poza e super super .. Cum ai reusit sa ajungi la culoarea asta ca o vreau si eu ..

    RăspundețiȘtergere