marți, 25 martie 2014

Prin si pe ochii mei:tehnica creionului


Prin 1997, o rusoaica pe nume Taisiya Vasilyeva inventa ceea ce noi numim azi "tehnica creionului". Azi suna interesant asa, dar putini oameni stiu cu adevarat ce inseamna aceasta tehnica. Eu nu cred ca ma numar printre ei, dar incerc sa o deslusesc si sa imi dau seama cum si daca este necesar sa o incorporez in tehnica mea de machiaj. Tot auzim de seminarii in tehnica creionului, iar publicul a inceput sa creada, de needucat ce este, ca aceasta tehnica e cunoscuta de toti machiorii. Stai asa, mi-am dat seama ca am o problema. O sa tot folosesc "make up artisti", "machiori", "MUA"..."Make up artisti" vine din limba romgleza, machiori suna cam aiurea si nu voi scrie "MUA" pt ca nu toata lumea stie ce inseamna. O sa folosesc totusi "machiori" si "traineri". Sa revenim...Publicul crede ca aceasta tehnica este cunoscuta de toti machiorii. De fapt ea s-a raspandit destul de mult in Rusia, Ucraina, Republica Moldova si Romania, dar nu este un "must", nu inca. Acelasi public ne cere tehnica asta prin seminarii, prin grupuri de machiaj etc. Noi, astia de stapanim machiajul clasic, mai talentati sau mai putin talentati, cu 10 ani de experienta sau cu un singur an, ne-am adaptat din mers, ca de obicei. Unii au mers la seminariile rusoaicelor sa vada cum se-ntampla treaba asta, unii au crezut ca tehnica creionului se refera la "semiluna" si au invatat singuri s-o faca, dar pana la urma au ajuns la concluzia ca iese mai bine cu eyeliner si-au zis ca tehnica asta e o aberatie, altii au zis "nu ma intereseaza si gata!". Ce inseamna tehnica creionului? Nu stiu! Adica nu stiu sigur, n-o sa stiu pana nu o s-o vad din mainile unei rusoaice si pana nu imi confirma ca e ce am inteles eu ca e. Vedem tehnica creionului folosita in realizarea unor machiaje discrete, de zi, cu un degradeu superb, dar si la realizarea unor machiaje fantezie, cu acelasi degradeu superb si culori vii. My friends, nu, cand zici "tehnica creionului" nu zici automat "semiluna". Daca ma intrebi pe mine, tehnica creionului inseamna intelegerea texturilor si a culorilor, rabdare, pasiune, rabdare, imaginatie, rabdare, creioane bune si vesnic ascutite, pensule micute si cooperante, rabdare si daruire.
Azi am crezut ca am toate astea si m-am pus sa ma joc cu creioanele. Si cu fardurile. Si cu glitterul. V-am spus ca am un "glitter crush" de cateva zile, il folosesc la aproape toate machiajele. Am facut un machiaj din amintiri, ce-am vazut si eu prin fotografii de-a lungul timpului. Nu mi-a iesit rau, tinand cont de faptul ca e prima tentativa si nu am vazut pe nimeni executand un machiajul in tehnica creionului,dar am invatat multe lucruri si stiu ca data viitoare imi va iesi mai bine. Creionul este pretentios, desi nu mereu ai garantia ca el este cel potrivit, trebuie sa ii oferi o baza buna, trebuie sa il tii intr-un anumit unghi, trebuie sa il tot ascuti etc.
Creionul devine o extensie a ta, trebuie sa inveti sa il dozezi perfect, iar asta necesita timp.  Dupa ce creionul a devenit extensia ta, trebuie sa mai ai si imaginatie sa faci chestii faine. Asta nu se intampla peste noapte. In concluzie, tehnica creionului este interesanta, inconjurata de mister, ravnita si inteleasa gresit de multe ori. Unii chiar predau ceea ce cred ei ca inseamna tehnica creionului, desi nu are nici o legatura. Dragi traineri, machiori si pasionati de machiaj care au participat la un seminar in tehnica creionului, puteti veni cu completari si cu corectii daca am scris multe prostii in acest articol.
Urmeaza o postare in care va voi arata cateva machiaje "glittery" realizate in weekendul care a trecut. Va astept comentariile in legatura cu tehnica creionului, poate reusim sa facem lumina in acest caz. :))

Un comentariu: